twinkle








ShAriNg LiNk

YaNg SeTia MeNgiKuT Srikandi_Islam

Monday, May 3, 2010

LaGi2 AiKaL

Ayah si Aikal ni sebenarnya ditakdirkan Allah untuk berkahwin dua..sebelum brkahwin dgn isteri muda, Aikal dan adik beradiknya yg lain dibawa keluar brsama utk mrapatkn lg hubungan dgn bakal ibu br mereka..satu petang aku dan adik2ku mengerumuni Aikal utk mengorek rahsia krn kami tahu budak kecik ni xkan brkata bohong..sejujur2 manusia adalah kanak2 yg tdk pndai brbohong..

Aku: best tak keluar dgn awek abah?
Aikal: (sambil mencebik bibir)Dak..(tidak)tak best pun
Adikku: awat x best?
Aikal: Ntah (sambil mengangkat bahu)
Aku: Awek abah lawa dak?
Aikal: dak..awek abah hodoh


emmm..masa tu aku blum lg mngenali siapa perempuan yg bakal dikahwini oleh paksu kami..jd aku menganggap benarlah kata Aikal bhw bakal ibunya yg baru itu tak cantik..setelah mngenali maksu kami yg baru tu, sbenarnya maksu baru jauh lebih putih,gebu dan montok berbanding ibu si Aikal..

aku fikir, kenapa agaknya anak yg kecil tu brbohong ttg pnampilan bakal ibunya yg baru..rupanya budak sekecil Aikal yg baru berusia 3tahun tu telah mengajar aku erti kecantikan sebenar..cantik pada pndangan mata Aikal adalah seorang yg rapat dengannya, seorg yg mahu dia terima dlm hidupnya, seorng yg menyayangi dia seadanya, seorng yg cantik dalamannya tanpa perlu klihatan cantik di luar..cantik pd pndgn mata Aikal adalah ibunya..ibu yg melahir dan membesarkn dia..

beerti, awek abah yg hodoh seperti katanya td adalah protes bg menyatakan penolakan,penafian n tidak mahu diterima oleh Aikal..kalau Aikal dah besar, mungkin ayatnya begini

"cantik pi la macam mana pun perempuan tu, dia bukan mak aku..bukan dia yg lahirkan aku..bukan dia yg jaga n besarkan aku..bukan dia yg bg aku kasih syg smpai aku besar..bukan dia yg amik tau makan minum pakai sakit hidup mati aku..aku xboleh terima perempuan lain dalam idupp abah selain ibu aku.."

emmm..sekarang Aikal dah besar dan dah ada 2 orang adik tiri..emmm..xtau sama ada Aikal telah berlapang dada menerima ibunya yg baru atau sebaliknya..Wallahua'lam

sepupu Aikal lg,
~~serikandi~~

1 comment:

  1. payung emas~ mdah2an..amin

    drfatimadagyno (^_^)

    ReplyDelete