twinkle








ShAriNg LiNk

YaNg SeTia MeNgiKuT Srikandi_Islam

Monday, May 3, 2010

LaGu CiPtaAn SeOraNg AyaH

emmmm..mak ayah sekarang dok jauh nun kt perlis..sejak Januari 2010..bygkan kerinduan sorg anak yg xbleh brpisah dgn mak ayahnya walaupun umo dh nk dkt 30, br 2hari mak ayah pindah ke perlis, bleh nangis teresak2 bila balik umah tgk umah kosong,xdgr suara mak ayah,xnmpk byg mak ayah..emmmm..anak..anak..mcm tu la..bila mak ayh depan mata buat nampak xnampak je..apa yg diminta dilengah2kan je..sekaranng bila dah brjauhan mcm ni mula la melankolik sorg2..syahdu..sayu..tringat..trkenang..hhhmmm..siapa yg prnah merasainya pasti amat memahami situasinya kan...

bila brsndirian kt umah tmpt kami anak branak sntiasa brsama, tmpt kami adik bradik mmbesar, mula la trinngat sgala knangan brsama mak ayah..rumah kami yg sempit di Flat Sri Kota Bandar Tun Razak ni la tmpt kami brsusah senang, mengangis dan ketawa brsama..sbb tu bila kami semua ada kt umah tanpa mak ayah, rasa janggal sgt..pelik.. rasa kosong..rasa mcm xde perasaan..empty..none..zero..nothing..blank..blur dan sebagainya..

dulu masa kami kecik2 ayah slalu nyanyikan lagu khas ciptaan ayah untuk kami 5bradik..lagu ala2 lagu anak2 nabi cuma digubah smula agar mnepati ciri2 kami anak2 ayah..cuba nyanyi sama2 kuat2 ikut melodi anak2 nabi tu..

Anak-anak ayah ada lima orang
tiga laki-laki dua perempuan
pertama Aishah, Mustaqeem, Kushairi
Fatima Azzahraa, Farid Aizad..

kakak nak jadi cikgu
rajin baca buku

alamak..trlupa la lirik sterusnya..emmmmmmmmmmmmmmmmm..soriii

4 comments:

  1. mari2 tuan puan kita sembahyang
    Nabi Adam plg tua juga sembahyang
    Mari2 kanak2 kita sembahyang
    Hasan Husin masih budak jga sembahyang~

    ..........

    i prefer n effected more in this song rather than lagu 'anak2 ayah'~
    so,,nk request full lyric plz~ hihi
    luv u

    drfatimadagyno (^_^)

    ReplyDelete
  2. oraitzzzzzz...i'll write that nasyeed for u k my dear..rite now..huhu

    ReplyDelete
  3. cehhh...
    lagu ni yg mmbuatkn cegu punye ucpn smpene ari guru jd pemng..

    ReplyDelete
  4. huhu..pandai wawa..xsangka menang..ohhh..terlupa..ckgu xmasukkn lg crita kmenangan nukilan terbaik tu dlm blog ni..tq wawa ingtkn..nnt ada masa ckgu update..

    ReplyDelete