twinkle








ShAriNg LiNk

YaNg SeTia MeNgiKuT Srikandi_Islam

Saturday, October 2, 2010

KuKu KaKi KaKaKKu KaKu KuKiKis KiKis KuKu KaKi KaKaKKu

haaaa..??apa kejadahnya tajuk post saya kali ni?emmm..kalu nk tau, itu la antara ayat dalam permainan telefon buruk yang saya main dengan anak2 tingkatan satu baru2 ni..

murid2 perempuan semua dapat ayat yang sama di akhir permainan..murid lelaki pula berakhir dgn ayat "kukaku kukikis kuku kakakku"..huhu memang berbeza langsung daripada ayat asal.

ayat "pelajar perlu berfikiran kreatif dan kritis" pula diubah oleh murid2 lelaki menjadi "plajar perlu brfikiran kreatif, lebih kreatif dan inovatif"..emmm..mmg kreatif betul bdk2 ni..suka suki main tambah ayat sndiri..

murid2 preempuan pula ubah ayat "pelajar akan dapat menyelami hati anak2 miskin" jadi "gajah akan dapat menyelami hati anak2 miskin"..emmm..gajah pun gajah laaa..

alhamdulillah anak-anak tingkatan satu saya kali ini amat aktif dan periang. permainan yang semudah ini pun dapat menggembirakan hati dan menceriakan hari mereka. saya juga terhibur dan tergelak terbahak-bahak bersama mereka.

dalam bergelak ketawa saya tak lupa menyelitkan pengajaran yang dapat saya sampaikn kepada pelajar iaitu jangan mudah mempercayai berita2 yang dismpaikn dari mulut ke mulut sebab cerita asalnya akan brubah2 dan akhirnya menjadi berita palsu atau lebih dikenali sebagai gossip atau fitnah..nauzubillah..



~~serikandi~~

3 comments:

  1. kitorang kn kreatif cegu..best r blajar bm nan cegu..ceria gile kls kitorang ms blajar bm..

    ReplyDelete
  2. telefon buruk????..bkn phone cikgu blackberry ke??...hehehe..gurau je...

    kan bgos kalo kite org pun ade gak mainan ni..hurm..ni tak..bincang je..

    takpe lah..
    bincang pun ade benefit gak..nama pun bdk pmr...

    ReplyDelete
  3. btl tu dayat..ckgu ni ajar ikut level..kena bezakan kalu x, nanti sume hu ha hu ha je anak murid ckgu..form 4 nnt bley la nk main2 sket..ok

    ReplyDelete