twinkle








ShAriNg LiNk

YaNg SeTia MeNgiKuT Srikandi_Islam

Monday, November 29, 2010

hUsNuL kHoTiMaH

ni semua gara2 masuk ke blog seorg chatter secara tiba2..sekali tgk entri dia ada citer pasal bunuh diri.. gambarnya sgt mengerikan skali...ya ampunnnn..smggu sy xbleh lupakn imej ngeri tu..mcm2 doa dh baca supaya lupa gmbr2 dahsyat tu..akhirnya slpps smggu dpt juga sy lupakan..n time sy mnulis ni pun dh samar2 gambarannya..alhamdulillah..kalau x, naya la sy x dpt tdo..insomnia la jwbnya..huhu (walau bagaimanapun sy amat2 brterima kasih kpd tuan punya blog tu..)

xpasti sama ada mangsa tu sengaja atau x mengambil nyawa sndiri..sebabnya dia xbley tdo, then ambil pil tidur n tidur sambil pakai walkman..mungkin dia geram sgt sbb xdpt tdo, so dia mkn pil tu manyak8x..tp mungkin juga dia xde niat nk bunuh diri tp terover dose dek pil tido tu..tau2 je dia dh mati..disebabkn dia tdo n mati trus atas katil, xbrgerak2, semua darah2 brkumpul di sbelah badan je..bila polis pusingkan badannya, Ya Allah..lembik n biru sbelah muka n bdn..xkan la dia sngaja bunuh diri mcm tu?ntah la..bab2 ni hanya Allah saja Yang Maha Mengetahui..

sama juga mcm kita..kita tau ke bila kita akan mati?ntah2 sambil2 dok mnulis or baca blog or tgh blogwalking, tiba2 oksigen x naik ke otak..dlm masa bbrapa minit je bleh mati..kan?nauzubillahiminzalikk..lepas je tgk gmbr2 tu sy slalu ingat mati..sbelum tu pun ingt juga,,kan sunnah..tp lps tu sy lebih kerap ingt mati n bdoa dijauhkn diri drpd mati dlm keadaan mcm tu..sape yg nk mati dlm keadaan mngerikan ye x?nauzubillahiminzalik..

mati dlm keadaan ngeri tu mcm mat rempit yg sngaja bawa moto laju2 n tsembam n muka menyeret jalan..patah riuk tulang temulang n susah org nk mandi n kapankn..mati dlm keadaan ngeri tu juga mcm eksiden kereta, dilanggar lori, trak, hangus terbakar, digilis kereta api, disimbah asid, bunjee jumping, jatuh roller coaster, kena bom n banyak lg kmatian2 yg mngerikn yg kita bleh bayangkn smpai keadaan mayat xdpt dkenalpasti (contoh dlm citer final destination)..

jom la kita byk2 bdoa smoga kalau kita mati pun biarlah mati dlm keadaan yg smpurna..mksudnya biar org senang nk mandi n kapankan kita..kan seronok mmbayangkn kita mati dlm solat, amik wudhuk, angkat takbir, berdoa, brceramah, baca quran..atau paling x pun, mati masa nazak atas katil, dkelilingi org2 yg sygkn kita, dbacakn yasin, diajarkn mengucap n dbacakn sgala doa yg baik2 kpd kita..emmmm..mudah2an..

Ya Allah Ya Tuhanku..jika telah smpai ajalku, izinkanlah hambaMu ini mati dalam keadaan Husnul Khotimah Ya Allah..jauhilah kematian2 yang buruk ke atas aku, ibu bapaku, suamiku, kaum keluargaku dan seluruh Ummat Muslimin dan Muslimat di dunia ini Ya Allah..Aminnnn..amin Ya Rabbal Alaminn..


~~serikandi~~

2 comments: